Uncategorized

Hoe pak je de klanten acquisitie het beste aan?

posted by Eva 14/01/2019 0 comments

Klanten acquisitie is een belangrijk onderdeel van ieder bedrijf. Zonder klanten is er natuurlijk geen bestaansmogelijkheid. Een bedrijf zal daarom altijd bezig moeten zijn met het vinden van klanten. Meer klanten betekent vrijwel altijd ook een hogere winst. Het werven van klanten is gelijk ook een van de moeilijkste onderdelen. Zo zal je een relatief simpel product al erg goed kunnen verkopen met de juiste marketingervaring. Andersom zal een goed product nauwelijks verkocht worden wanneer het product niet op de juiste manier gepromoot wordt. Telefonische klanten acquisitie is een van de technieken die veel bedrijven kiezen om te gebruiken. Het voordeel van telefonische klanten acquisitie is dat je kunt beginnen zonder direct hoge kosten te maken. Aan een aantal telefoons en goed personeel zal je al genoeg hebben.

Hoe belangrijk is goed personeel?

Dat je al snel kunt beginnen met telemarketing is zeker waar. Het blijft echter wel ontzettend belangrijk dat je ook het juiste personeel hebt. Zonder goed personeel zal je niet ver komen. Het nadeel van telefonische acquisitie is namelijk dat je iemand echt moet overtuigen van je product. Vooral als het telefoontje niet van tevoren afgesproken is zal iemand al snel de neiging hebben om op te hangen. Het is dus belangrijk om de juiste mensen te benaderen, maar het is ook belangrijk om de juiste aanpak te hanteren. Het is logisch dat niet iedereen hiervoor aangelegd is. Het vinden van het juiste personeel is dus een belangrijk onderdeel. Het personeel moet bovendien ook opgeleid worden. De juiste opleiding is ook een belangrijk onderdeel. Iemand kan de juiste instelling en kwaliteiten hebben, maar zonder goede opleiding kom je niet ver.

Telemarketing wordt tegenwoordig vaak onderschat. Het wordt door een aantal bedrijven gezien als een verouderde marketingtechniek, aangezien veel mensen het vervelend vinden om zomaar gebeld te worden. In de praktijk zal je echter kunnen merken dat telemarketing nog steeds erg goed kan werken. Klanten acquisitie via de telefoon is erg goed mogelijk, maar de meeste bedrijven nemen simpelweg niet de moeite om hun personeel goed op te leiden. Wanneer je het juiste personeel in dienst neemt zal je altijd resultaat boeken. Wij kunnen je deze vorm van klanten acquisitie dan ook zeer aanraden.

Binnen Verkoop

Als jij je bezig wilt gaan houden met telemarketing is Binnen Verkoop Ondersteuning het bedrijf waar je zal moeten aankloppen. Hier zijn ze namelijk erg goed in telemarketing. Je kunt je personeel laten opleiden door de mensen van Binnen Verkoop. Je weet op deze manier 100% zeker dat je personeel ook echt in staat is om je klanten te overtuigen. De cursussen van Binnen Verkoop zijn vooral praktijkgericht en je personeel zal al snel merken hoe effectief de cursussen zijn. Je kunt er ook voor kiezen om de telemarketing helemaal aan dit bedrijf uit te besteden. Je hoeft dan zelf geen personeel meer in te huren of op te leiden. Dit is natuurlijk een erg goede keuze wanneer je slechts voor een bepaalde periode aan telemarketing wilt doen.

Ook interessant

Leave a Comment